Het Dijklander Ziekenhuis en Bibliotheek Waterland organiseren samen informatiebijeenkomsten om inwoners te helpen met het gebruik van het patiëntenportaal Mijn Dijklander. Op 17 september is er een bijeenkomst in de Bibliotheek Volendam.

Veel mensen hebben moeite met het gebruik van computers, telefoons en tablets. Dit maakt het lastig om gezondheidsinformatie te begrijpen en gebruik te maken van digitale zorg die het ziekenhuis biedt. Om mensen hierbij te helpen wordt er tijdens informatiebijeenkomst in de Bibliotheek uitleg gegeven over het patiëntenportaal Mijn Dijklander.

Ingrid de Jong, informatieadviseur van het patiëntenportaal: “Digitale zorg neemt een steeds grotere rol in binnen ons ziekenhuis. Zo gebruiken we steeds meer ons patiëntenportaal Mijn Dijklander, zodat patiënten zich kunnen voorbereiden op een afspraak in het ziekenhuis. Denk hierbij aan vragenlijsten, het klaarzetten van folders of voor het inzien van afspraken en eigen gegevens. Wij hechten veel waarde aan dat onze patiënten zelf zaken kunnen regelen en willen hen dan ook graag ondersteunen bij het vergroten van kennis, vaardigheden en zelfvertrouwen van digitale toepassingen. Door de samenwerking met Bibliotheek Waterland kunnen we hiervoor zorgen. Hoe mooi is dat.”

Antwoord op je vragen

Tijdens de informatiebijeenkomst in de bibliotheek legt een medewerker van het ziekenhuis uit hoe je Mijn Dijklander kunt gebruiken. Je krijgt onder meer te zien hoe je toegang krijgt tot je eigen dossier, uitslagen kunt bekijken, je eigen afspraken kunt inzien en hoe je het verslag van de specialist terug kunt lezen. Natuurlijk is er ook gelegenheid tot het stellen van vragen.

Waar en wanneer

De gratis informatiebijeenkomst vindt plaats op dinsdag 17 september van 15.30 tot 17.00 uur in Bibliotheek Volendam aan de Foksiastraat 10.

Meld je aan via de Klantenservice van Bibliotheek Waterland via telefoonnummer 0299 – 250500 of via www.bibliotheekwaterland.nl/agenda.